photo andrc_zps913e6bc3.jpg photo ARBA_zps9ac1ee5f.gif photo logosmall_zps6aee9b04.jpg photo HLRSC_zps5a6650ed.gif photo NMRRC_zpsfbd18170.gif

Friday 29 August 2014

Melahirkan Jaringan Bekalan

Usaha berterusan bagi meminimumkan kos dan memaksimakan pengeluaran telah dilaksanakan untuk memastikan bekalan berterusan sejajar kehendak pasaran. Cara yang dipilih untuk kekal didalam bidang penternakan adalah menerapkan ilmu dan melahirkan ramai bakat-bakat yang terpendam. Usaha ini berhasil dan sedang berjalan. Berbekalkan ilmu sudah cukup kuat dan faktor kewangan akan mudah diselesaikan dengan izin Allah. Tidak akan berkurang ilmu seseorang jika dia mengajarnya kepada orang lain. Segala kepayahan pada permulaan akan disudahi dengan kesudahan yang baik. Cukup hanya balasan kegembiraan yang diterima dan tidak dihujani dengan wang ringgit.

Baru 3 penternak yang berjaya dilahirkan, mudah-mudahan banyak lagi akan menyusul. Syarat untuk berjaya ialah minat. Tanpa syarat itu kejayaan boleh dilupakan. Salah seorang penternak skala kecil yang berjaya mengorak langkah :




Bentuk kandang yang dipilih bagi meminimumkan kos ,tahan lama dan senang diselenggara.



Chat Kat Sini